Over 10 years we helping companies reach their financial and branding goals. Onum is a values-driven SEO agency dedicated.

CONTACTS

چطور شد که به اینجا رسیدی؟ حتماً در جستجوی نحوه عملکرد بهینه سازی موتور جستجو (SEO) یا چیزی نزدیک به آن بوده اید. چه از گوگل، بینگ، یاهو یا هر وسیله دیگری برای وارد شدن به این صفحه استفاده کرده باشید، خوشحالیم که اینجا هستید تا نحوه عملکرد سئو را بیاموزید.

به خواندن ادامه دهید تا در مورد نحوه عملکرد بهینه سازی سئو و نحوه بهینه سازی سایت خود برای جستجو در این راهنمای شروع SEO بیشتر بدانید. 

سئو چیست و سئو چگونه کار می کند؟

SEO مخفف بهینه سازی موتور جستجو است ، یک  استراتژی بازاریابی دیجیتال که بر بهبود موقعیت وب سایت شما در نتایج جستجو در موتورهای جستجو مانند گوگل تمرکز دارد.

از آنجایی که موتورهای جستجو از صدها عامل برای تولید نتایج جستجو استفاده می کنند – سئو با بهینه سازی سایت شما برای این عوامل، همراه با خزیدن و ایندکس شدن سایت شما کار می کند.

وقتی متوجه شدید که سئو چگونه کار می‌کند، می‌توانید از تاکتیک‌های مختلفی مانند تحقیق در مورد کلمات کلیدی، ایجاد محتوا و بهینه‌سازی سرعت صفحه برای افزایش بازدید خود در نتایج جستجو استفاده کنید.

سئو چگونه برای موتورهای جستجو کار می کند؟

شرکت های موتور جستجو فاکتورهای رتبه بندی را توسعه می دهند و از آن عوامل برای تعیین مرتبط ترین محتوا برای جستجو استفاده می کنند. با این حال، قبل از اینکه موتور جستجو بتواند مرتبط ترین محتوا را تعیین کند، باید آن را بخزد و فهرست کند.

  • خزیدن: موتورهای جستجو از خزیدن برای کشف و چک مجدد صفحات جدید و موجود در وب استفاده می کنند. خزنده ها – همچنین به عنوان عنکبوت شناخته می شوند – از پیوندها برای کشف و چک مجدد محتوا استفاده می کنند، به همین دلیل است که لینک سازی داخلی و بک لینک برای SEO بسیار مهم است.
  • نمایه سازی: موتورهای جستجو از نمایه سازی برای ذخیره محتوای وب و سپس ارائه آن از طریق نتایج جستجو استفاده می کنند. نمایه سازی پس از خزیدن اتفاق می افتد. بیشتر صفحات وارد فهرست موتورهای جستجو می شوند، اما صفحات هرزنامه، مسدود شده یا تکراری به ندرت ایندکس می شوند.

هنگامی که خزیدن و نمایه سازی اتفاق افتاد، یک موتور جستجو صفحات را بر اساس عوامل رتبه بندی خود تجزیه و تحلیل می کند، مانند:

  • سرعت
  •  بک لینک
  • استفاده از کلمه کلیدی
  • سازگاری با موبایل
  • و غیره

به خاطر داشته باشید که موتورهای جستجو فاکتورهای رتبه بندی خود را منتشر نمی کنند.

بر اساس تجزیه و تحلیل موتور جستجو، ممکن است محتوای شما در نتایج جستجوی ارگانیک ظاهر شود، به این معنی که می توانید ترافیک رایگان و مرتبط را به سایت خود وارد کنید!

انواع بهینه سازی موتور جستجو چیست؟

شما می توانید تاکتیک های سئو را به سه دسته دسته بندی کنید:

  • سئو داخلی: تمام استراتژی های سئو داخلی  در وب سایت شما اتفاق می افتد.
  • سئوی خارجی: تمام استراتژی های سئوی خارج از صفحه در وب سایت شما اتفاق می افتد.
  • سئوی تکنیکال: تمام استراتژی های فنی سئو در باطن وب سایت شما اتفاق می افتد.

هدف هر دو سئو داخلی، خارجی و تکنیکال این است که سایت شما را برای کاربران و موتورهای جستجو دوستانه تر و همچنین قابل اعتمادتر کند. هنگامی که خزنده های موتورهای جستجو می بینند که وب سایت شما چقدر برای آنها و کاربران دوستانه است، احتمال اینکه سایت شما برای جستجوهای مختلف رتبه خوبی پیدا کند افزایش می یابد.

انواع استراتژی های سئو چیست؟

هر راهنما در مورد نحوه عملکرد سئو باید انواع استراتژی های سئو را توضیح دهد که عبارتند از:

  1. سئو کلاه سفید: یک استراتژی سئو کلاه سفید از بهترین شیوه های توصیه شده و تاکتیک های متمرکز بر کاربر برای بهینه سازی سایت شما استفاده می کند. به عنوان مثال، یک استراتژی سئو کلاه سفید ممکن است شامل تولید محتوای مفید، بهبود سرعت صفحه و درج کلمات کلیدی به طور طبیعی باشد.
  2. سئو کلاه سیاه: یک استراتژی سئو کلاه سیاه از تاکتیک های تایید نشده و اسپم برای بهینه سازی سایت شما استفاده می کند، مانند خرید بک لینک، کپی کردن محتوا از سایت های دیگر، یا حتی پر کردن کلمات کلیدی در صفحه از طریق متن نامرئی.

اگر می‌خواهید سئو برای کسب و کارتان درازمدت کار کند، روی یک استراتژی سئو کلاه سفید سرمایه‌گذاری کنید. در حالی که سئو کلاه سیاه ممکن است نتایج سریعی را ارائه دهد، اما در نهایت منجر به جریمه هایی علیه سایت شما خواهد شد ، چه کاهش رتبه و چه حذف از فهرست گوگل.

نویسنده

َابوالفضل علی خواه

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *