Over 10 years we helping companies reach their financial and branding goals. Onum is a values-driven SEO agency dedicated.

CONTACTS
سئو

200 فاکتور رتبه بندی گوگل + فهرست کامل 2022

همه ما میدونیم که گوگل بر اساس یسری فاکتور های یک صفحه رو بررسی میکنه بر اساس اون فاکتور ها به یک صفحه رتبه میده و اساس رتبه بندی نتایج گوگل از این فاکتور ها گرفته شده. البته اینو باید بگم که خود گوگل بصورت رسمی این فاکتور هارو منتشر نکرده.

حدود چند سال پیش بود که برایان دین که یکی از معروف ترین شخصیت های حوزه سئو هستش تو سایت خودش یعنی بکلینکو یه محتوا منتشر کرد به نام 200 فاکتور رتبه بندی گوگل که داخل این محتوا خودش هم توضیح داده که ممکنه یسری از این فاکتور ها در اثر زمان دیگه بی اهمیت بشن.

حالا ما قرار داخل این نوشته این 200 فاکتور رو براتون به اشتراک بزاریم اگر سوالی و نکته ای در باره هر کدوم از این فاکتور داشتید در اینهای این مقاله در قسمت نظرات حتما ازمون بپرسید و اینکه برایان دین اوایل سال 2022 میلادی این محتوارو بروزرسانی کرده ما قرار این نسخه بروز رو براتون به اشتراک بزاریم پس باما هماره باشید.

فاکتور های دامنه

1. عمر دامنه:  بسیاری از سئوکاران معتقدند که گوگل ذاتاً به دامنه های قدیمی تر اعتماد دارد. با این حال، جان مولر از گوگل گفته است ” سن دامنه به هیچ چیز کمک نمی کند “.

2. کلمه کلیدی در دامنه: داشتن یک کلمه کلیدی در نام دامنه شما باعث افزایش سئوی قبلی شما نمی شود. اما همچنان به عنوان یک سیگنال مرتبط عمل می کند.

3. طول ثبت دامنه: یک پتنت گوگل بیان می کند:

دامنه‌های با ارزش (مشروع) اغلب برای چندین سال پیش پرداخت می‌شوند، در حالی که دامنه‌های درگاهی (نامشروع) به ندرت برای بیش از یک سال استفاده می‌شوند. بنابراین، تاریخ انقضای دامنه در آینده می تواند به عنوان عاملی برای پیش بینی قانونی بودن دامنه مورد استفاده قرار گیرد.

4. کلمه کلیدی در زیر دامنه: تحقیقات وبسایت Moz نشان می دهد که یک کلمه کلیدی که در ساب دامنه ظاهر می شود می تواند رتبه بندی را افزایش دهد.

5. تاریخچه دامنه: سایتی با مالکیت ناپایدار یا چندین بار افت ممکن است به گوگل بگوید که تاریخچه سایت را “تنظیم مجدد” کند و پیوندهای اشاره شده به دامنه را نفی کند. یا در موارد خاص، دامنه جریمه شده ممکن است جریمه را به مالک جدید منتقل کند.

6.Emd یا دامنه یکسان با کلمه کلیدی: دامنه‌های یکسان احتمالاً فواید چندانی برای سئوی مستقیم ندارند. اما اگر EMD شما یک سایت با کیفیت پایین است، تغییراتی که در الگوریتم‌های گوگل اتفاق افتاده، سایت‌های بی‌کیفیتی که از دامنه کاملاً یکسان استفاده می‌کنند را کمتر در نتایج گوگل نمایش می‌دهند.

7. عمومی یا خصوصی بودن دامنه: اطلاعات دامنه های خصوصی ممکن است نشانه ای از “چیزی برای پنهان کردن” باشد. از مت کاتس ، کارمند گوگل نقل می شود که می گوید:

زمانی که اطلاعات WhoIs  آنها را بررسی کردم، همه آنها دارای سرویس محافظت خصوصی بودند. این پرایوت کردن اکانت WhoIs به خودی خود چیز بدی نیست. اما زمانی که چند فاکتور این‌ چنینی کنار یکدیگر قرار بگیرند، ممکن است کمی غیر عادی به نظر برسد.

8. جرییمه شدن مالک دامنه: اگر گوگل شخص خاصی را به عنوان هرزنامه‌نویس شناسایی کند، منطقی است که سایر سایت‌های متعلق به آن شخص را مورد بررسی دقیق قرار دهد.

9. سطح دامنه TLD کشوری: داشتن یک دامنه سطح بالای کد کشور (.ir) گاهی اوقات می تواند به رتبه سایت برای آن کشور خاص کمک کند … اما می تواند توانایی سایت برای رتبه بندی جهانی را محدود کند.

فاکتورهای مرتبط با صفحه

10. کلمه کلیدی در تگ عنوان: اگرچه به اندازه گذشته مهم نیست، برچسب عنوان شما همچنان یک سیگنال مهم SEO در صفحه است.

11. تگ عنوان با کلمه کلیدی شروع می شود : به گفته Moz ، تگ های عنوانی که با یک کلمه کلیدی شروع می شوند، نسبت به برچسب های عنوان که در آن کلمه کلیدی در انتهای تگ ظاهر می شود، عملکرد بهتری دارند.

12. کلمه کلیدی در تگ توضیحات: گوگل از تگ توضیحات متا به عنوان سیگنال رتبه بندی مستقیم استفاده نمی کند. با این حال، برچسب توضیحات شما می تواند بر نرخ کلیک تأثیر بگذارد، که یک عامل اصلی رتبه بندی است.

13. کلمه کلیدی در تگ H1 : تگ های H1 یک “تگ عنوان دوم” هستند. بر اساس نتایج یک مطالعه، گوگل همراه با تگ عنوان شما، از تگ H1 شما به عنوان سیگنال ارتباط ثانویه استفاده می کند.

14.استفاده از کلمه کلیدی در متن: یک روش فانتزی برای گفتن: “چند وقت یک بار یک کلمه خاص در یک سند ظاهر می شود؟”. هر چه بیشتر آن کلمه در یک صفحه ظاهر شود، احتمال اینکه صفحه مربوط به آن کلمه باشد بیشتر است. گوگل احتمالا از نسخه پیچیده TF-IDF استفاده می کند.

15. طول محتوا: محتوای با کلمات بیشتر می‌تواند گستره وسیع‌تری را پوشش دهد و احتمالاً در الگوریتم در مقایسه با مقالات کوتاه‌تر و سطحی ترجیح داده می‌شود. در واقع، یک مطالعه اخیر در صنعت فاکتورهای رتبه بندی نشان داد که میانگین نتایج صفحه اول گوگل حدود 1400 کلمه است.

16. فهرست مطالب: استفاده از فهرست مطالب مرتبط می تواند به گوگل کمک کند تا محتوای صفحه شما را بهتر درک کند. همچنین می تواند منجر به پیوندهای سایت شود:

17. کلمات کلیدی نمایه سازی معنایی پنهان در محتوا (LSI): کلمات کلیدی LSI به موتورهای جستجو کمک می کند تا از کلماتی که بیش از یک معنی دارند معنی استخراج کنند (به عنوان مثال: Apple the computer company vs. Apple the fruit). وجود/عدم وجود LSI احتمالاً به عنوان یک سیگنال کیفیت محتوا نیز عمل می کند.

18. کلمات کلیدی LSI در برچسب‌های عنوان و توضیحات: مانند محتوای صفحه وب، کلمات کلیدی LSI در متا تگ‌های صفحه احتمالاً به گوگل کمک می‌کنند تا بین کلماتی با چندین معانی بالقوه تشخیص دهد. همچنین ممکن است به عنوان یک سیگنال مرتبط عمل کند.

19. عمق موضوع را پوشش می دهد: ارتباط واضحی بین عمق پوشش موضوع و رتبه بندی گوگل وجود دارد. بنابراین، صفحاتی که هر زاویه را پوشش می‌دهند، احتمالاً دارای یک لبه در مقایسه با صفحاتی هستند که فقط یک موضوع را تا حدی پوشش می‌دهند.

20. سرعت بارگذاری صفحه از طریق HTML: هم گوگل و هم بینگ از سرعت صفحه به عنوان یک فاکتور رتبه بندی استفاده می کنند. Google اکنون از داده های واقعی کاربر Chrome برای ارزیابی سرعت بارگیری استفاده می کند.

21. استفاده از AMP: اگرچه AMP یک عامل رتبه‌بندی مستقیم Google نیست ، ممکن است برای رتبه‌بندی در نسخه موبایلی Google News Carousel الزامی باشد .

22. Entity Match: آیا محتوای یک صفحه با « موجودی » که کاربر در جستجوی آن است مطابقت دارد؟ اگر چنین است، آن صفحه ممکن است رتبه بندی آن کلمه کلیدی را افزایش دهد.

23. مرغ مگس خوار گوگل: این « تغییر الگوریتم » به گوگل کمک کرد تا از کلمات کلیدی فراتر برود. به لطف مرغ مگس خوار، گوگل اکنون می تواند موضوع یک صفحه وب را بهتر درک کند.

24. محتوای تکراری: محتوای یکسان در همان سایت (حتی کمی اصلاح شده) می تواند بر روی دید موتور جستجوی سایت تأثیر منفی بگذارد .

25. Rel=Canonical: در صورت استفاده صحیح ، استفاده از این برچسب ممکن است مانع از جریمه کردن سایت شما توسط گوگل برای محتوای تکراری شود .

26. بهینه سازی تصویر: تصاویر سیگنال های مرتبط با موتورهای جستجو را از طریق نام فایل، متن جایگزین، عنوان، توضیحات و عنوان به موتورهای جستجو ارسال می کنند.

27. تازگی محتوا: به روز رسانی کافئین گوگل به نفع محتوای اخیرا منتشر شده یا به روز شده است، به ویژه برای جستجوهای حساس به زمان. گوگل با برجسته کردن اهمیت این عامل، تاریخ آخرین به روز رسانی یک صفحه را برای صفحات خاصی نشان می دهد.

28. بزرگی به روزرسانی محتوا : اهمیت ویرایش ها و تغییرات نیز به عنوان یک عامل تازگی عمل می کند. افزودن یا حذف کل بخش‌ها مهم‌تر از جابه‌جایی ترتیب چند کلمه یا رفع اشتباه تایپی است.

29. به روز رسانی صفحه تاریخی: هر چند وقت یکبار صفحه در طول زمان به روز شده است؟ روزانه، هفتگی، هر 5 سال یکبار؟ فراوانی به روز رسانی صفحه نیز در تازگی نقش دارد.

30. برجستگی کلمه کلیدی : اینکه یک کلمه کلیدی در 100 کلمه اول محتوای یک صفحه ظاهر شود با رتبه بندی صفحه اول گوگل مرتبط است.

31. کلمه کلیدی در برچسب های H2، H3 : نمایش کلمه کلیدی شما به عنوان عنوان فرعی در قالب H2 یا H3 ممکن است سیگنال مرتبط ضعیف دیگری باشد. در واقع، جان مولر، کارمند گوگل می‌گوید :

“این تگ های عنوان در HTML به ما کمک می کنند تا ساختار صفحه را درک کنیم.”

32. کیفیت لینک خروجی : بسیاری از سئوکاران فکر می کنند که پیوند دادن به سایت های معتبر به ارسال سیگنال های اعتماد به گوگل کمک می کند. و این توسط یک مطالعه صنعتی اخیر تأیید شده است .

33. موضوع پیوند خروجی: طبق الگوریتم Hilltop ، گوگل ممکن است از محتوای صفحاتی که به آنها پیوند می‌دهید به عنوان سیگنال مرتبط استفاده کند. به عنوان مثال، اگر صفحه‌ای در مورد اتومبیل‌ها دارید که به صفحات مرتبط با فیلم پیوند می‌دهد، ممکن است به Google بگوید که صفحه شما درباره فیلم اتومبیل‌ها است، نه اتومبیل.

34. گرامر و املا: گرامر و املای مناسب یک سیگنال با کیفیت است، اگرچه کاتز چند سال پیش پیام های متفاوتی در مورد مهم بودن یا نبودن این موضوع داد.

35. محتوای سندیکایی: آیا محتوای صفحه اصلی است؟ اگر خراشیده شده یا از یک صفحه نمایه شده کپی شده باشد، به همان اندازه رتبه بندی نمی شود… یا ممکن است اصلا ایندکس نشود.

36. به روز رسانی مناسب برای موبایل: اغلب به عنوان ” Mobilgeddon ” شناخته می شود، این به روز رسانی به صفحاتی که به درستی برای دستگاه های تلفن همراه بهینه شده بودند، پاداش می دهد.

37. قابلیت استفاده از تلفن همراه: وب سایت هایی که کاربران تلفن همراه می توانند به راحتی از آنها استفاده کنند ممکن است در «فهرست اول موبایل» گوگل برتری داشته باشند.

38. محتوای “پنهان” در تلفن همراه: محتوای پنهان در دستگاه های تلفن همراه ممکن است در مقایسه با محتوای کاملاً قابل مشاهده نمایه نشوند (یا به اندازه سنگین وزن شوند). با این حال، اخیراً یکی از کارمندان گوگل اعلام کرده است که محتوای پنهان مشکلی ندارد. اما همچنین گفت که در همان ویدیو، “…اگر محتوای انتقادی است باید قابل مشاهده باشد…”.

39. «محتوای تکمیلی» مفید: بر اساس سند دستورالعمل های رتبه بندی گوگل که اکنون عمومی شده است، محتوای مکمل مفید نشانگر کیفیت صفحه (و در نتیجه رتبه بندی گوگل) است. به عنوان مثال می توان به مبدل ارز، ماشین حساب بهره وام و دستور العمل های تعاملی اشاره کرد.

40. محتوای پنهان در پشت برگه ها: آیا کاربران باید روی یک برگه کلیک کنند تا برخی از محتوای صفحه شما نشان داده شود؟ اگر چنین است، گوگل گفته است که این محتوا “ممکن است ایندکس نشود”.

41. تعداد پیوندهای خروجی: بسیاری از OBL های dofollow می توانند رتبه صفحه را “نشت” کنند ، که می تواند به رتبه بندی آن صفحه آسیب برساند.

42. چند رسانه ای: تصاویر، فیلم ها و سایر عناصر چندرسانه ای ممکن است به عنوان سیگنال کیفیت محتوا عمل کنند.

43. تعداد لینک های داخلی اشاره به صفحه: تعداد لینک های داخلی یک صفحه نشان دهنده اهمیت آن نسبت به سایر صفحات سایت است (لینک های داخلی بیشتر=مهم تر).

44. کیفیت پیوندهای داخلی اشاره به صفحه : پیوندهای داخلی از صفحات معتبر در دامنه تأثیر قوی تری نسبت به صفحات بدون رتبه یا رتبه پایین دارند.

45. لینک های شکسته: وجود لینک های شکسته زیاد در یک صفحه ممکن است نشانه ای از نادیده گرفته شدن یا رها شدن سایت باشد. سند دستورالعمل رتبه‌بندی Google از پیوندهای شکسته برای ارزیابی کیفیت صفحه اصلی استفاده می‌کند.

46. سطح خواندن: شکی نیست که گوگل سطح خواندن صفحات وب را تخمین می زند. در واقع، گوگل به شما آمار سطح خواندن را می داد:

اما اینکه آنها با این اطلاعات چه می کنند جای بحث دارد. برخی می گویند که سطح خواندن پایه به شما کمک می کند رتبه بهتری کسب کنید زیرا برای توده ها جذاب است. اما برخی دیگر سطح خواندن پایه را با کارخانه های تولید محتوا مانند Ezine Articles مرتبط می کنند.

47. پیوندهای وابسته: خود پیوندهای وابسته احتمالاً به رتبه بندی شما لطمه ای وارد نمی کنند. اما اگر تعداد زیادی دارید، الگوریتم گوگل ممکن است توجه بیشتری به سیگنال‌های با کیفیت دیگر داشته باشد تا مطمئن شود که شما یک « سایت وابسته نازک » نیستید .

48. خطاهای HTML/ اعتبارسنجی W3C : بسیاری از خطاهای HTML یا کدنویسی نامرتب ممکن است نشانه کیفیت پایین سایت باشد. در حالی که بحث برانگیز است، بسیاری در سئو فکر می کنند که یک صفحه به خوبی کدگذاری شده به عنوان یک سیگنال با کیفیت استفاده می شود.

49. قدرت دامنه : اگر همه چیز برابر باشد، یک صفحه در یک دامنه معتبر بالاتر از یک صفحه در یک دامنه با اعتبار کمتر است.

50. رتبه صفحه: کاملاً همبسته نیست. اما صفحاتی که دارای اعتبار زیاد هستند ، از صفحاتی که دارای اعتبار لینک زیادی نیستند، برتری دارند.

51. طول URL: URL های بیش از حد طولانی ممکن است به دید موتور جستجوی صفحه آسیب برساند. در واقع، چندین مطالعه صنعتی نشان داده اند که URL های کوتاه در نتایج جستجوی گوگل برتری کمی دارند .

52. مسیر URL : صفحه ای که به صفحه اصلی نزدیک تر است ممکن است در مقایسه با صفحاتی که در اعماق معماری سایت دفن شده اند، قدرت کمی افزایش یابد.

53. ویراستاران انسانی: اگرچه هرگز تأیید نشد، اما گوگل حق امتیازی را برای سیستمی به ثبت رسانده است که به ویرایشگرهای انسانی اجازه می دهد بر SERP ها تأثیر بگذارند.

54. دسته بندی صفحه: دسته بندی که صفحه در آن نشان داده می شود یک سیگنال مرتبط است. صفحه ای که بخشی از یک دسته نزدیک مرتبط است ممکن است در مقایسه با صفحه ای که تحت یک دسته نامرتبط ثبت شده است، مرتبط بودن افزایش یابد.

55. کلمه کلیدی در URL : یک سیگنال مرتبط دیگر. یکی از نمایندگان گوگل اخیراً این را ” یک عامل رتبه بندی بسیار کوچک ” نامیده است. اما با این وجود یک عامل رتبه بندی.

56. رشته URL: دسته بندی ها در رشته URL توسط گوگل خوانده می شوند و ممکن است یک سیگنال موضوعی به موضوع صفحه ارائه دهند:

57. مراجع و منابع: استناد به منابع و منابع، مانند مقالات پژوهشی، ممکن است نشانه کیفیت باشد. دستورالعمل‌های کیفیت Google بیان می‌کند که بازبین‌ها باید هنگام مشاهده صفحات خاص مراقب منابع باشند: “این موضوعی است که در آن تخصص و/یا منابع معتبر مهم هستند…”. با این حال، گوگل استفاده از لینک های خارجی را به عنوان سیگنال رتبه بندی رد کرده است.

58. گلوله‌ها و فهرست‌های شماره‌دار: گلوله‌ها و فهرست‌های شماره‌دار به تجزیه محتوای شما برای خوانندگان کمک می‌کنند و آنها را کاربرپسندتر می‌کنند. احتمالاً گوگل موافق است و ممکن است محتوای دارای گلوله و اعداد را ترجیح دهد.

59. اولویت صفحه در نقشه سایت: اولویتی که یک صفحه از طریق فایل sitemap.xml داده می شود ممکن است بر رتبه بندی تأثیر بگذارد.

60. پیوندهای خروجی بسیار زیاد: مستقیماً از سند ارزیابی کیفیت فوق:

“برخی از صفحات دارای لینک های بسیار زیادی هستند که صفحه را مبهم می کنند و از محتوای اصلی منحرف می شوند.”

61. سیگنال های UX از کلمات کلیدی دیگر رتبه های صفحه برای: اگر صفحه برای چندین کلمه کلیدی دیگر رتبه بندی شود، ممکن است به گوگل یک نشانه داخلی از کیفیت بدهد. در واقع، گزارش اخیر « جستجو چگونه کار می کند» گوگل بیان می کند:

ما به دنبال سایت هایی می گردیم که به نظر می رسد بسیاری از کاربران برای پرس و جوهای مشابه ارزش قائل هستند.

62. عصر صفحه: اگرچه گوگل محتوای تازه را ترجیح می دهد، صفحه قدیمی که به طور منظم به روز می شود ممکن است از صفحه جدیدتر بهتر باشد.

63. طرح‌بندی کاربر پسند: با استناد مجدد به سند دستورالعمل‌های کیفیت Google:

“طرح بندی صفحه در صفحات با بالاترین کیفیت باعث می شود که محتوای اصلی بلافاصله قابل مشاهده باشد.”

64. دامنه های پارک شده : به روز رسانی گوگل در دسامبر 2011 باعث کاهش دید جستجوی دامنه های پارک شده شد.

65. محتوای مفید: همانطور که توسط خواننده Backlinko جارد کاریزالز اشاره شده است ، گوگل ممکن است بین محتوای «کیفیت» و «مفید» تمایز قائل شود .

فاکتورهای مرتبط با سایت

66. محتوا ارزش و بینش منحصربه‌فردی را ارائه می‌کند: گوگل اعلام کرده است که از جریمه کردن سایت‌هایی که هیچ چیز جدید یا مفیدی به جدول نمی‌آورند، خرسند است، به‌ویژه سایت‌های وابسته نازک.

67. صفحه تماس باما: سند کیفیت Google ذکر شده بیان می کند که آنها سایت هایی را با “مقدار مناسب اطلاعات تماس” ترجیح می دهند. اطمینان حاصل کنید که اطلاعات تماس شما با اطلاعات whois شما مطابقت دارد.

68. Domain Trust/TrustRank: بسیاری از سئوکارها معتقدند که “TrustRank” یک عامل رتبه بندی بسیار مهم است. و یک پتنت گوگل با عنوان “رتبه بندی نتایج جستجو بر اساس اعتماد” به نظر می رسد که از این موضوع پشتیبانی کند.

69. معماری سایت: یک معماری سایت خوب در کنار هم (به عنوان مثال، یک ساختار سیلو) به Google کمک می کند تا محتوای شما را به صورت موضوعی سازماندهی کند . همچنین می تواند به Googlebot کمک کند تا به تمام صفحات سایت شما دسترسی داشته باشد و آن را فهرست کند.

70. به روز رسانی سایت: بسیاری از سئوکارها بر این باورند که به روز رسانی وب سایت – و به خصوص زمانی که محتوای جدید به سایت اضافه می شود – یک عامل تازگی در کل سایت است. اگرچه گوگل اخیرا استفاده از “فرکانس انتشار” را در الگوریتم خود رد کرده است.

71. وجود نقشه سایت: نقشه سایت به موتورهای جستجو کمک می کند صفحات شما را آسان تر و دقیق تر فهرست بندی کنند و دید را بهبود می بخشد. با این حال، گوگل اخیرا اعلام کرده است که نقشه های سایت HTML برای SEO “مفید” نیستند.

72. Site Uptime : خرابی های زیاد ناشی از تعمیر و نگهداری سایت یا مشکلات سرور ممکن است به رتبه بندی شما آسیب برساند (و حتی در صورت عدم اصلاح می تواند منجر به فهرست زدایی شود).

73. مکان سرور : موقعیت سرور در رتبه بندی سایت شما در مناطق جغرافیایی مختلف تأثیر می گذارد ( منبع ). به ویژه برای جستجوهای جغرافیایی خاص مهم است.

74. گواهی SSL : گوگل تایید کرده است که از HTTPS به عنوان سیگنال رتبه بندی استفاده می کند.

با این حال، طبق گفته گوگل، HTTPS تنها به عنوان یک “مقاله شکن ” عمل می کند.

75. EAT: مخفف “تخصص، اقتدار، اعتماد”. ممکن است گوگل به سایت هایی با سطح بالای EAT (به خصوص سایت هایی که محتوای مرتبط با سلامتی منتشر می کنند) برتری دهد.

76. اطلاعات متا تکراری در سایت : اطلاعات متا تکراری در سایت شما ممکن است تمام نمای صفحه شما را کاهش دهد.

77. Breadcrumb Navigation: این یک سبک از معماری سایت کاربرپسند است که به کاربران (و موتورهای جستجو) کمک می کند تا بدانند در کجای سایت قرار دارند:

گوگل بیان می‌کند که : «جستجوی Google از نشانه‌گذاری خرده نان در بدنه یک صفحه وب برای دسته‌بندی اطلاعات صفحه در نتایج جستجو استفاده می‌کند.»

78. بهنه سازی برای موبایل: با بیش از نیمی از جستجوهای انجام شده از دستگاه های تلفن همراه، Google می خواهد ببیند که سایت شما برای کاربران تلفن همراه بهینه شده است . در واقع، گوگل اکنون وب سایت هایی را که سازگار با موبایل نیستند جریمه می کند

79. یوتیوب: شکی نیست که ویدیوهای یوتیوب در SERP ها ترجیح داده می شوند (احتمالاً به این دلیل که گوگل مالک آن است):

در واقع، Search Engine Land دریافت که ترافیک YouTube.com به طور قابل توجهی پس از Google Panda افزایش یافته است.

80. قابلیت استفاده از سایت: سایتی که استفاده یا پیمایش آن دشوار است می تواند به طور غیرمستقیم با کاهش زمان در سایت، صفحات مشاهده شده و نرخ پرش (به عبارت دیگر، عوامل رتبه بندی RankBrain ) به رتبه بندی آسیب برساند.

81. استفاده از گوگل آنالیتیکس و کنسول جستجوی گوگل: برخی فکر می کنند نصب این دو برنامه در سایت شما می تواند ایندکس شدن صفحه شما را بهبود بخشد. آنها همچنین ممکن است مستقیماً با دادن داده های بیشتر به Google برای کار کردن بر روی رتبه بندی تأثیر بگذارند (یعنی نرخ پرش دقیق تر، چه ترافیک ارجاعی از بک لینک های خود دریافت کنید یا نه و غیره). با این حال، گوگل این موضوع را به عنوان یک افسانه رد کرده است.

82. نظرات کاربران/شهرت سایت: شهرت یک سایت در سایت هایی مانند Yelp.com احتمالا نقش مهمی در الگوریتم گوگل ایفا می کند. پس از اینکه یکی از سایت‌ها در تلاش برای به دست آوردن مطبوعات و لینک‌ها، مشتریان را از بین می‌برد، گوگل حتی یک طرح کلی به ندرت صریح از نحوه استفاده از نظرات آنلاین منتشر کرد.

83. Core Web Vitals:  Core Web Vital ها از نظر تأثیر بر رتبه بندی « بیشتر از یک تساوی شکسته » هستند.

عوامل مربوط به بک لینک

84. پیوند سن دامنه: بک لینک های دامنه های قدیمی ممکن است قوی تر از دامنه های جدید باشند.

85. تعداد دامنه‌های ریشه پیوند: تعداد دامنه‌های ارجاع‌دهنده یکی از مهم‌ترین فاکتورهای رتبه‌بندی در الگوریتم گوگل است، همانطور که از مطالعه صنعت ما در مورد 11.8 میلیون نتیجه جستجوی گوگل می‌بینید.

86. تعداد پیوندها از IPهای جداگانه کلاس C: پیوندهای آدرس‌های IP مجزا گستره وسیع‌تری از سایت‌هایی را نشان می‌دهند که به شما پیوند می‌دهند، که می‌تواند به رتبه‌بندی کمک کند .

87. تعداد صفحات پیوند دهنده : تعداد کل صفحات پیوند دهنده (حتی از یک دامنه) ممکن است بر رتبه بندی تأثیر بگذارد .

88. انکر تکس بکلینک : همانطور که در این توضیح از الگوریتم اصلی گوگل اشاره شد:

اولاً، مجریان اغلب توضیحات دقیق تری از صفحات وب نسبت به خود صفحات ارائه می دهند.

بدیهی است که متن لنگر نسبت به قبل اهمیت کمتری دارد (و در صورت بهینه سازی بیش از حد، به عنوان سیگنال وب هرزنامه عمل می کند ). اما متن لنگر غنی از کلمات کلیدی همچنان سیگنال مرتبط قوی را در دوزهای کوچک ارسال می کند.

89. تگ Alt (برای پیوندهای تصویری) : متن جایگزین به عنوان متن لنگر برای تصاویر عمل می کند.

90. پیوندها از دامنه های .edu یا .gov : مت کاتز بیان کرده است که TLD در اهمیت سایت تاثیری ندارد. و گوگل گفته است که آنها بسیاری از پیوندهای Edu را ” نادیده می گیرند”. با این حال، این مانع از این نمی شود که SEO ها فکر کنند که جایگاه ویژه ای در الگوریتم برای TLD های .gov و .edu وجود دارد.

91. اعتبار صفحه پیوند: اعتبار (PageRank) صفحه ارجاع دهنده از همان روزهای اولیه گوگل یک عامل رتبه بندی بسیار مهم بوده و هنوز هم هست .

92. اختیار دامنه پیوند دهنده : اعتبار دامنه ارجاع دهنده ممکن است نقش مستقلی در ارزش پیوند داشته باشد.

93. پیوندهایی از رقبا: پیوندهایی از صفحات دیگر که در همان SERP رتبه بندی می شوند ممکن است برای رتبه بندی یک صفحه برای آن کلمه کلیدی خاص ارزشمندتر باشند (به دلیل این واقعیت که آنها صفحات بسیار مرتبط هستند).

94. پیوندهایی از وب‌سایت‌های «مورد انتظار»: اگرچه گمانه‌زنی‌کننده است، اما برخی از سئوکاران معتقدند که تا زمانی که از مجموعه‌ای از سایت‌های معتبر «مورد انتظار» در صنعت خود به آن لینک نشوید، گوگل کاملاً به وب‌سایت شما اعتماد نخواهد کرد.

95. پیوندهایی از محله های بد: پیوندهای به اصطلاح “محله های بد” ممکن است به سایت شما آسیب برساند .

96. پست‌های مهمان: اگرچه پیوندهای پست‌های مهمان هنوز از ارزش بالایی برخوردار هستند، اما احتمالاً به اندازه پیوندهای تحریریه واقعی قدرتمند نیستند (به علاوه، ارسال مهمان « در مقیاس بزرگ » می‌تواند سایت شما را با مشکل مواجه کند).

97. پیوندها از تبلیغات: به گفته گوگل ، پیوندهای تبلیغاتی باید nofollow شوند یا از ویژگی rel=sponsored استفاده کنند. با این حال، این احتمال وجود دارد که گوگل بتواند لینک های دنبال شده را از تبلیغات شناسایی و فیلتر کند.

98. اعتبار صفحه اصلی: پیوندها به صفحه اصلی صفحه ارجاع دهنده ممکن است در ارزیابی وزن یک سایت – و در نتیجه یک پیوند – اهمیت ویژه ای داشته باشند.

99. لینک های Nofollow: این یکی از بحث برانگیزترین موضوعات در سئو است. سخنان رسمی گوگل در این مورد این است:

“به طور کلی، ما آنها را دنبال نمی کنیم.”

که نشان می دهد که آنها  حداقل در موارد خاص. داشتن درصد مشخصی از پیوندهای nofollow نیز ممکن است نمایانگر نمایه پیوند طبیعی در مقابل غیرطبیعی باشد.

100. تنوع انواع پیوندها: داشتن درصد غیرطبیعی زیادی از پیوندهای شما از یک منبع واحد (یعنی نمایه های انجمن، نظرات وبلاگ) ممکن است نشانه وجود هرزنامه وب باشد. از سوی دیگر، لینک‌هایی که از منابع مختلف دریافت می‌شوند، نشانه‌ای از پروفایل پیوند طبیعی است.

101. برچسب‌های “Sponsored” یا “UGC”: پیوندهایی که با عنوان “rel=sponsored” یا “rel=UGC” برچسب‌گذاری شده‌اند، متفاوت از پیوندهای معمولی “followed” یا rel=nofollow رفتار می‌شوند.

102. پیوندهای متنی: پیوندهای تعبیه شده در محتوای یک صفحه، قدرتمندتر از پیوندهای موجود در یک صفحه خالی یا در جای دیگر صفحه در نظر گرفته می شوند.

103. ریدایرکت های بیش از حد 301 به صفحه: طبق یک ویدیوی راهنمای وبمستر ، بک لینک هایی که از تغییر مسیرهای 301 می آیند، برخی از رتبه های صفحه را کاهش می دهند.

104. متن لنگر پیوند داخلی: متن لنگر پیوند داخلی سیگنال مرتبط دیگری است. گفته می شود، لینک های داخلی احتمالاً وزن بسیار کمتری نسبت به متن لنگر دارند که از سایت های خارجی می آید.

105. عنوان پیوند : عنوان پیوند (متنی که وقتی ماوس را روی یک پیوند می گذارید ظاهر می شود) ممکن است به عنوان یک سیگنال مرتبط ضعیف نیز استفاده شود.

106. کشور TLD دامنه ارجاع دهنده: دریافت پیوندها از پسوندهای دامنه سطح بالای خاص کشور (.de، .cn، .co.uk) ممکن است به شما کمک کند رتبه بهتری در آن کشور کسب کنید.

107. مکان پیوند در محتوا: پیوندهایی که در ابتدای یک محتوا قرار دارند ممکن است کمی بیشتر از پیوندهایی که در انتهای محتوا قرار داده شده اند، وزن داشته باشند.

108. محل پیوند در صفحه: جایی که یک پیوند در یک صفحه ظاهر می شود مهم است. به طور کلی، پیوندی که در محتوای صفحه تعبیه شده است، قدرتمندتر از پیوندی در قسمت فوتر یا نوار کناری است.

109. ارتباط دامنه: پیوند از یک سایت در جایگاه مشابه به طور قابل توجهی قدرتمندتر از پیوند یک سایت کاملاً نامرتبط است.

110. ارتباط سطح صفحه: پیوند از یک صفحه مربوطه نیز ارزش بیشتری دارد.

111. کلمه کلیدی در عنوان: گوگل به پیوندهایی از صفحاتی که حاوی کلمه کلیدی صفحه شما در عنوان هستند عشق بیشتری می دهد (“کارشناسان به متخصصان پیوند می دهند”.)

112. سرعت پیوند مثبت: سایتی با سرعت لینک مثبت معمولاً SERP تقویت می شود زیرا نشان می دهد سایت شما در حال افزایش محبوبیت است.

113. سرعت لینک منفی: از طرف دیگر، سرعت لینک منفی می تواند رتبه بندی را به میزان قابل توجهی کاهش دهد زیرا سیگنال کاهش محبوبیت است.

114. پیوندها از صفحات “Hub”: الگوریتم Hilltop پیشنهاد می‌کند که دریافت پیوند از صفحاتی که منابع برتر (یا هاب) در یک موضوع خاص به حساب می‌آیند، رفتار ویژه‌ای دارند.

115. پیوند از سایت های معتبر: پیوندی از سایتی که به عنوان “سایت معتبر” در نظر گرفته می شود، احتمالاً بیشتر از پیوند یک سایت کوچک و نسبتا ناشناخته عبور می کند.

116. پیوند به عنوان منبع ویکی‌پدیا: اگرچه پیوندها nofollow هستند، بسیاری فکر می‌کنند که دریافت پیوند از ویکی‌پدیا کمی اعتماد و قدرت را در چشم موتورهای جستجو به شما می‌دهد. گوگل این موضوع را رد کرده است .

117. رخدادهای مشترک: کلماتی که در اطراف بک لینک های شما ظاهر می شوند به گوگل کمک می کنند که آن صفحه درباره چیست .

118. قدمت بک لینک: طبق یک پتنت گوگل ، لینک های قدیمی تر از بک لینک های تازه ساخته شده قدرت رتبه بندی بیشتری دارند.

119. پیوندها از سایت های واقعی در مقابل “Splogs”: با توجه به گسترش شبکه های وبلاگ، گوگل احتمالاً به پیوندهایی که از “سایت های واقعی” می آیند وزن بیشتری نسبت به وبلاگ های جعلی می دهد. آنها احتمالاً از سیگنال های برند و تعامل کاربر برای تمایز بین این دو استفاده می کنند.

120. نمایه پیوند طبیعی: سایتی با نمایه پیوند طبیعی در مقایسه با سایتی که به وضوح از استراتژی های کلاه سیاه برای ایجاد پیوند استفاده کرده است رتبه بالایی دارد و در برابر به روز رسانی ها ماندگارتر خواهد بود.

121. پیوندهای متقابل: صفحه طرح‌های پیوند Google «تبادل بیش از حد پیوند» را به‌عنوان یک طرح پیوندی که باید اجتناب شود فهرست می‌کند.

122. پیوندهای محتوای تولید شده توسط کاربر: Google می تواند UGC را در مقابل محتوای منتشر شده توسط مالک واقعی سایت شناسایی کند. به عنوان مثال، آنها می دانند که پیوندی از وبلاگ رسمی WordPress.com با پیوندی از besttoasterreviews.wordpress.com بسیار متفاوت است.

123. پیوندهای 301: پیوندهای 301 ریدایرکت ممکن است کمی در مقایسه با پیوند مستقیم از بین بروند. با این حال، مت کاتز می گوید که یک 301 شبیه به لینک های مستقیم است

124. استفاده از Schema.org: صفحاتی که از میکروفرمت ها پشتیبانی می کنند ممکن است بدون آن در بالاتر از صفحات قرار گیرند. این ممکن است یک تقویت مستقیم یا این واقعیت باشد که صفحات دارای میکروفرمت CTR SERP بالاتری دارند:

125. TrustRank سایت پیوند دهنده: قابل اعتماد بودن سایتی که به شما پیوند می دهد تعیین می کند که چقدر “TrustRank” به شما منتقل می شود.

126. تعداد پیوندهای خروجی در صفحه: رتبه صفحه محدود است. یک پیوند در یک صفحه با صدها پیوند خارجی نسبت به صفحه ای با تعداد انگشت شماری لینک خروجی، رتبه صفحه کمتری دارد.

127. پیوندهای انجمن: به دلیل ارسال هرزنامه در سطح صنعتی، گوگل ممکن است ارزش لینک های انجمن ها را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

128. تعداد کلمات محتوای پیوند دهنده: یک پیوند از یک پست 1000 کلمه ای معمولاً ارزشمندتر از پیوند داخل یک قطعه 25 کلمه ای است.

129. کیفیت محتوای پیوند: پیوندهایی که از محتوای ضعیف نوشته شده یا چرخانده شده اند به اندازه پیوندهایی که از محتوای خوب نوشته شده اند، ارزش ندارند.

130. پیوندهای سایت: مت کاتز تأیید کرده است که پیوندهای سراسر سایت “فشرده” شده اند تا به عنوان یک پیوند واحد حساب شوند.

تعامل با کاربر

131. RankBrain: RankBrain الگوریتم هوش مصنوعی گوگل است. بسیاری بر این باورند که هدف اصلی آن اندازه گیری نحوه تعامل کاربران با نتایج جستجو (و رتبه بندی نتایج بر اساس آن) است.

132. نرخ کلیک ارگانیک برای یک کلمه کلیدی : طبق گفته گوگل ، صفحاتی که در CTR بیشتر کلیک می شوند ممکن است برای آن کلمه کلیدی خاص، SERP افزایش یابد.

133. CTR ارگانیک برای همه کلمات کلیدی : CTR ارگانیک یک سایت برای همه کلمات کلیدی که برای آنها رتبه بندی می شود ممکن است یک سیگنال تعاملی مبتنی بر انسان باشد (به عبارت دیگر، ” امتیاز کیفیت” برای نتایج ارگانیک ).

134. نرخ پرش: همه افراد در سئو با مسائل مربوط به نرخ پرش موافق نیستند، اما ممکن است این راهی باشد که گوگل از کاربران خود به عنوان آزمایش کننده کیفیت استفاده کند (در نهایت، صفحات با نرخ پرش بالا احتمالاً نتیجه خوبی برای آن کلمه کلیدی نیستند) . همچنین، یک مطالعه بزرگ توسط SEMRush نشان داد که بین نرخ پرش و رتبه بندی گوگل همبستگی وجود دارد.

135. ترافیک مستقیم: تأیید شده است که Google از داده های Google Chrome برای تعیین تعداد بازدیدکنندگان سایت (و چند وقت یکبار) استفاده می کند. سایت‌هایی با ترافیک مستقیم زیاد، احتمالاً سایت‌هایی با کیفیت بالاتر در مقایسه با سایت‌هایی هستند که ترافیک مستقیم بسیار کمی دارند. در واقع، مطالعه SEMRush که من به آن اشاره کردم، ارتباط معناداری بین ترافیک مستقیم و رتبه بندی گوگل پیدا کرد.

136. ترافیک تکراری : سایت هایی با بازدیدکنندگان مکرر ممکن است رتبه بندی گوگل را افزایش دهند.

137. Pogosticking: ” Pogosticking ” نوع خاصی از پرش است. در این حالت کاربر برای یافتن پاسخ پرسش خود بر روی سایر نتایج جستجو کلیک می کند.

نتایجی که افراد Pogostick از آنها ممکن است افت قابل توجهی در رتبه بندی داشته باشند.

138. سایت های مسدود شده : گوگل این ویژگی را در کروم متوقف کرده است. با این حال، پاندا از این ویژگی به عنوان یک سیگنال با کیفیت استفاده کرد. بنابراین ممکن است گوگل همچنان از یک نسخه از آن استفاده کند.

139. نشانک‌های کروم: می‌دانیم که Google داده‌های استفاده از مرورگر کروم را جمع‌آوری می‌کند. صفحاتی که در کروم نشانک می‌شوند ممکن است تقویت شوند.

140. تعداد نظرات: صفحات با نظرات زیاد ممکن است نشانه ای از تعامل و کیفیت کاربر باشد. در واقع، یکی از کارمندان گوگل گفت که نظرات می توانند “بسیار” به رتبه بندی کمک کنند.

141. زمان ماندن: گوگل به ” زمان ماندگاری” توجه زیادی می کند: زمانی که افراد از جستجوی گوگل می آیند چه مدت در صفحه شما صرف می کنند. گاهی اوقات به این “کلیک های طولانی در مقابل کلیک های کوتاه” نیز گفته می شود. به طور خلاصه: گوگل مدت زمانی که جستجوگران گوگل در صفحه شما صرف می کنند را اندازه می گیرد. هر چه زمان بیشتری صرف شود، بهتر است.

قوانین خاص الگوریتم گوگل

142. Query مستحق تازگی است: Google به صفحات جدیدتر برای جستجوهای خاص کمک می کند .

143. Query Deserves Diversity: Google ممکن است برای کلمات کلیدی مبهم، مانند “Ted”، “WWF” یا “Ruby” تنوع را به SERP اضافه کند.

144. تاریخچه مرور کاربر : احتمالاً خودتان متوجه این موضوع شده اید: وب سایت هایی که مرتباً از آنها بازدید می کنید، SERP را برای جستجوهای شما تقویت می کنند.

145. تاریخچه جستجوی کاربر: زنجیره جستجو بر نتایج جستجو برای جستجوهای بعدی تأثیر می گذارد . به عنوان مثال، اگر شما برای “بررسی” جستجو کنید و سپس “توستر” را جستجو کنید، گوگل به احتمال زیاد سایت های بررسی توستر را در SERP ها رتبه بندی می کند.

146. قطعه های ویژه: طبق یک مطالعه SEMRush ، Google محتوای قطعه های ویژه را بر اساس ترکیبی از طول محتوا، قالب بندی، اعتبار صفحه و استفاده از HTTP انتخاب می کند.

147. هدف گذاری جغرافیایی: گوگل به سایت هایی با IP سرور محلی و پسوند نام دامنه خاص کشور اولویت می دهد.

148. جستجوی ایمن: نتایج جستجو با کلمات نفرین یا محتوای بزرگسالان برای افرادی که جستجوی ایمن روشن است ظاهر نمی‌شوند.

149. کلمات کلیدی “YMYL”: گوگل استانداردهای کیفیت محتوای بالاتری برای کلمات کلیدی “Your Money or Your Life” دارد.

150. شکایات DMCA: Google صفحاتی را با شکایات قانونی DMCA “پایین می آورد” .

151. تنوع دامنه : به اصطلاح ” به روز رسانی پاگنده ” ظاهراً دامنه های بیشتری را به هر صفحه SERP اضافه می کند.

152. جستجوهای تراکنش : گوگل گاهی اوقات نتایج متفاوتی را برای کلمات کلیدی مرتبط با خرید، مانند جستجوی پرواز، نمایش می دهد.

153. جستجوهای محلی: برای جستجوهای محلی، گوگل اغلب نتایج محلی را بالاتر از SERPهای ارگانیک “عادی” قرار می دهد.

154. جعبه داستان های برتر: برخی از کلمات کلیدی باعث ایجاد جعبه داستان های برتر می شوند:

155. ترجیح برند بزرگ: پس از به روز رسانی وینس ، گوگل شروع به تقویت برندهای بزرگ برای کلمات کلیدی خاص کرد.

156. نتایج خرید: گوگل گاهی اوقات نتایج Google Shopping را در SERP های ارگانیک نمایش می دهد:

157. نتایج تصویر: تصاویر گوگل گاهی در نتایج جستجوی عادی و ارگانیک ظاهر می شوند.

158. نتایج تخم مرغ عید پاک: گوگل ده ها نتیجه تخم مرغ عید پاک دارد. به عنوان مثال، وقتی در جستجوی تصویر گوگل عبارت «Atari Breakout» را جستجو می‌کنید، نتایج جستجو به یک بازی قابل بازی (!) تبدیل می‌شوند. به خاطر این یکی از ویکتور پن فریاد بزنید.

159. نتایج یک سایت برای برندها: دامنه یا کلمات کلیدی برند محور چندین نتیجه را از یک سایت به ارمغان می آورند .

160. به روز رسانی وام های Payday: این یک الگوریتم ویژه است که برای پاک کردن « پرس و جوهای بسیار هرزنامه » طراحی شده است.

سیگنال های مربوط به برند

161. متن لنگر نام تجاری: متن لنگر مارک دار یک سیگنال تجاری ساده – اما قوی است.

162. جست و جوهای مارک دار: مردم برندها را جستجو می کنند. اگر مردم برند شما را در گوگل جستجو کنند، این به گوگل نشان می دهد که سایت شما یک برند واقعی است.

163. جستجوی نام تجاری + کلمه کلیدی: آیا مردم یک کلمه کلیدی خاص را همراه با نام تجاری شما جستجو می کنند (به عنوان مثال: “Backlinko ranking factor” یا “Backlinko SEO”)؟ اگر چنین است، گوگل ممکن است زمانی که مردم نسخه غیر مارک آن کلمه کلیدی را در گوگل جستجو می کنند، رتبه شما را افزایش دهد.

164. سایت دارای صفحه فیس بوک و لایک است: برندها تمایل دارند صفحات فیس بوک با لایک های زیادی داشته باشند.

165. سایت دارای پروفایل توییتر با فالوورها است: پروفایل های توییتر با فالوورهای زیاد نشان دهنده یک برند محبوب است.

166. صفحه رسمی شرکت لینکدین: اکثر مشاغل واقعی صفحات لینکدین شرکتی دارند.

167. نویسندگی شناخته شده: در فوریه 2013، اریک اشمیت، مدیر عامل گوگل، ادعا کرد:

«در نتایج جستجو، اطلاعات مرتبط با نمایه‌های آنلاین تأیید شده بالاتر از محتوای بدون تأیید قرار می‌گیرند، که منجر به کلیک طبیعی اکثر کاربران بر روی نتایج برتر (تأیید شده) می‌شود.»

168. مشروعیت حساب‌های رسانه‌های اجتماعی: حساب رسانه‌های اجتماعی با 10000 فالوور و 2 پست احتمالاً متفاوت از حساب قوی 10000 دنبال‌کننده دیگر با تعامل زیاد تفسیر می‌شود. در واقع، گوگل حق ثبت اختراعی را برای تعیین واقعی یا جعلی بودن حساب های رسانه های اجتماعی به ثبت رساند.

169. نام تجاری در داستان های برتر: برندهای واقعاً بزرگ همیشه در سایت های داستان های برتر ذکر می شوند. در واقع، برخی از برندها حتی یک فید از اخبار وب سایت خود را در صفحه اول دارند:

 

170. نام تجاری بدون پیوند: نام های تجاری بدون اینکه به آنها پیوند داده شود، ذکر می شوند. گوگل احتمالاً به ذکر نام تجاری غیر پیوندی به عنوان یک علامت برند نگاه می کند.

171. آجر و ملات مکان: مشاغل واقعی دارای دفتر هستند. این امکان وجود دارد که Google برای تعیین اینکه آیا یک سایت یک مارک بزرگ است یا خیر، به دنبال داده های مکان است.

عوامل وب اسپم داخل سایت

172. جریمه پاندا: سایت هایی با محتوای کم کیفیت (به ویژه مزارع محتوایی ) پس از ضربه پنالتی پاندا در جستجو کمتر قابل مشاهده هستند .

173. پیوند به محله‌های بد: پیوند دادن به «محله‌های بد» – مانند داروخانه‌های هرزنامه یا سایت‌های وام روز پرداخت – ممکن است به دید جستجوی شما آسیب برساند.

174. تغییر مسیرها: تغییر مسیرهای یواشکی یک نه بزرگ است . اگر گرفتار شود، می تواند یک سایت را نه تنها جریمه کند، بلکه از فهرست خارج کند.

175. پنجره‌های بازشو یا «تبلیغات حواس‌پرتی»: سند رسمی دستورالعمل‌های رتبه‌بندی گوگل می‌گوید که پنجره‌های بازشو و تبلیغات حواس‌پرتی نشان از کیفیت پایین سایت است.

176. پنجره های بازشو بینابینی: گوگل ممکن است سایت هایی را که تمام صفحه های بازشو “بینابینی” را به کاربران تلفن همراه نمایش می دهند جریمه کند .

 

177. بهینه سازی بیش از حد سایت: بله، گوگل افراد را به دلیل بهینه سازی بیش از حد سایت خود جریمه می کند . این شامل موارد زیر است: پر کردن کلمات کلیدی ، پر کردن برچسب هدر، تزئین بیش از حد کلمات کلیدی.

178. محتوای نامفهوم: یک حق ثبت اختراع Google نشان می‌دهد که چگونه Google می‌تواند محتوای «بیهوده» را شناسایی کند، که برای فیلتر کردن محتوای چرخان یا تولید خودکار از فهرست آنها مفید است.

179. Doorway Pages: گوگل می خواهد صفحه ای که به گوگل نشان می دهید صفحه ای باشد که کاربر در نهایت می بیند. اگر صفحه شما افراد را به صفحه دیگری هدایت می کند، این یک “صفحه درگاه” است. نیازی به گفتن نیست که گوگل از سایت هایی که از Doorway Pages استفاده می کنند خوشش نمی آید.

180. تبلیغات در بالای صفحه: « الگوریتم طرح‌بندی صفحه » سایت‌هایی را با تبلیغات زیاد (و محتوای نه چندان زیاد) در بالای صفحه جریمه می‌کند.

181. پنهان کردن پیوندهای وابسته: دوری بیش از حد در هنگام تلاش برای پنهان کردن پیوندهای وابسته ( به ویژه با پنهان کردن ) می تواند جریمه شود.

182. فرد: نام مستعاری است که به مجموعه ای از به روز رسانی های گوگل که از سال 2017 شروع می شود، داده می شود. طبق جستجوی موتور زمین ، فرد “سایت های محتوای کم ارزش را هدف قرار می دهد که درآمد را بالاتر از کمک به کاربران خود قرار می دهند.”

183. سایت های وابسته: بر کسی پوشیده نیست که گوگل بزرگترین طرفدار شرکت های وابسته نیست. و بسیاری فکر می کنند که سایت هایی که با برنامه های وابسته کسب درآمد می کنند تحت نظارت بیشتری قرار می گیرند.

184. محتوای تولید شده خودکار: گوگل به طور قابل درک از محتوای تولید شده خود متنفر است . اگر آنها مشکوک باشند که سایت شما محتوای تولید شده توسط رایانه را تولید می کند، می تواند منجر به جریمه یا حذف فهرست شود.

185. بیش از حد پیج رنک مجسمه سازی: زیاده روی در مجسمه سازی PageRank – با عدم دنبال کردن همه پیوندهای خروجی – ممکن است نشانه بازی کردن سیستم باشد.

186. نشانی IP به عنوان هرزنامه پرچم گذاری شده است: اگر آدرس IP سرور شما برای هرزنامه پرچم گذاری شده باشد، ممکن است بر روی تمام سایت های آن سرور تأثیر بگذارد .

187. ارسال هرزنامه متا تگ: پر کردن کلمات کلیدی می تواند در متا تگ ها نیز اتفاق بیفتد. اگر گوگل فکر می‌کند که کلمات کلیدی را به عنوان و برچسب‌های توضیحات خود اضافه می‌کنید تا با الگوبرداری بازی کنید، ممکن است به سایت شما ضربه بزند.

عوامل وب اسپم خارج از سایت

188. سایت هک شده: اگر سایت شما هک شود ممکن است از نتایج جستجو حذف شود. در واقع، پس از اینکه گوگل فکر کرد هک شده است ، سرزمین موتور جستجو فهرست‌گشایی شد.

189. هجوم غیر طبیعی پیوندها : هجوم ناگهانی (و غیرطبیعی) پیوندها نشانه مطمئن پیوندهای ساختگی است.

190. پنالتی پنگوئن: سایت هایی که توسط گوگل پنگوئن ضربه خورده اند در جستجو به میزان قابل توجهی کمتر قابل مشاهده هستند. اگرچه، ظاهرا، پنگوئن اکنون بیشتر بر فیلتر کردن لینک های بد در مقابل جریمه کردن کل وب سایت ها تمرکز می کند.

191. نمایه پیوند با درصد بالای پیوندهای با کیفیت پایین: تعداد زیادی پیوند از منابعی که معمولاً توسط سئوکاران کلاه سیاه استفاده می شود (مانند نظرات وبلاگ و نمایه های انجمن) ممکن است نشانه بازی کردن سیستم باشد.

192. پیوندها از وب سایت های غیرمرتبط: درصد بالایی از بک لینک ها از سایت های غیرمرتبط با موضوع می تواند احتمال جریمه دستی را افزایش دهد .

193. پیوندهای غیرطبیعی هشدار: گوگل هزاران پیام “اخطار کنسول جستجوی گوگل در مورد پیوندهای غیرطبیعی شناسایی شده” را ارسال کرده است. این معمولاً قبل از افت رتبه است، اگرچه 100٪ مواقع نیست.

194. لینک های دایرکتوری با کیفیت پایین: به گفته گوگل ، بک لینک از دایرکتوری های با کیفیت پایین می تواند منجر به جریمه شود.

195. پیوندهای ویجت: گوگل روی پیوندهایی که وقتی کاربر یک “ویجت” را در سایت خود جاسازی می کند، به طور خودکار ایجاد می شود، اخم می کند.

196. پیوندها از همان IP کلاس C : دریافت مقدار غیرطبیعی پیوند از سایت‌ها در همان IP سرور ممکن است به Google کمک کند تا تشخیص دهد که پیوندهای شما از یک شبکه وبلاگ می‌آیند .

197. Anchor Text “Poison”: داشتن انکر تکست “poison” (مخصوصاً کلمات کلیدی داروخانه) که به سایت شما اشاره می کند ممکن است نشانه اسپم یا سایت هک شده باشد. در هر صورت، می تواند به رتبه سایت شما آسیب برساند.

198. اسپایک پیوند غیرطبیعی: یک پتنت Google در سال 2013 توضیح می‌دهد که چگونه Google می‌تواند تشخیص دهد که آیا هجوم پیوندها به یک صفحه قانونی است یا خیر. آن پیوندهای غیر طبیعی ممکن است بی ارزش شوند.

199. پیوندها از دایرکتوری های مقاله و بیانیه های مطبوعاتی: دایرکتوری های مقالات و بیانیه های مطبوعاتی مورد سوء استفاده قرار گرفته اند تا جایی که گوگل اکنون این دو استراتژی لینک سازی را در بسیاری از موارد “طرح پیوند” می داند.

200. اقدامات دستی: انواع مختلفی از اینها وجود دارد ، اما بیشتر آنها مربوط به ساخت لینک کلاه سیاه است.

201. فروش پیوندها: گرفتار شدن در فروش پیوندها می تواند به دیده شدن جستجوی شما آسیب برساند .

202. Google Sandbox: سایت‌های جدیدی که هجوم ناگهانی لینک‌ها را دریافت می‌کنند، گاهی اوقات در Google Sandbox قرار می‌گیرند ، که به طور موقت دید جستجو را محدود می‌کند.

203. Google Dance: Google Dance می تواند به طور موقت رتبه ها را متزلزل کند. طبق یک پتنت گوگل ، این ممکن است راهی برای آنها باشد تا تشخیص دهند که آیا سایتی در تلاش است تا با الگوریتم بازی کند یا خیر.

204. ابزار Disavow: استفاده از ابزار Disavow ممکن است یک جریمه دستی یا الگوریتمی را برای سایت هایی که قربانی سئو منفی شده اند حذف کند.

205. درخواست تجدید نظر : یک درخواست بازنگری موفق می تواند جریمه را لغو کند.

206. طرح‌های پیوند موقت: Google افرادی را که پیوندهای هرزنامه ایجاد می‌کنند – و به سرعت حذف می‌کنند – دستگیر کرده است. همچنین به عنوان یک طرح پیوند موقت شناخته می شود.

نتیجه

خوب امیدوارم این مقاله از مجموعه ماگ وب مورد استفاده شما عزیزان واقع قرار داده شده باشد و با استفاده از این محتوا به بهبود سئو وبسایت شما کمک کرده باشد. هر نظری یا سوالی درباه این محتوا داشتید می توانید هر لحظه از طریق نظرات این صفحه یا شبکه های اجتماعی ماگ وب باما در میون بگذارید. ماگ وب مسیر توسعه کسب و کار شما

نویسنده

َابوالفضل علی خواه

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *