Over 10 years we helping companies reach their financial and branding goals. Onum is a values-driven SEO agency dedicated.

CONTACTS

 روش های سئو سایت با مرور زمان در حال تغییرات است. به طورکلی اینترنت و گوگل همانند هر شهر و یا کشوری دارای قوانین و مقرراتی است. قطعاً بدون وجود قانون و مقررات بی نظمی و هرج و مرج به وجود می آید. به همین علت موتورهای جستجوی گوگل هم دارای قوانین خاصی هستند. در این صورت دیگر سایت های بی‌کیفیت نمی توانند تنها به دنبال منافع شخصی خود باشند. الگوریتم های سئو گوگل و همچنین موتورهای جستجو هرساله در حال به روز رسانی و ایجاد تغییراتی هستند تا بتوانند بهترین نتیجه و عملکرد را به کاربران ارائه دهند.

گوگل علاوه بر به روز رسانی قوانین گذشته خود، قوانینی را برای کنترل و رفع نیاز کاربر اضافه می نماید. اگر شما هم دارای کسب و کاری هستید، قطعاً تمایل دارید تا سایت شما در صفحه اول گوگل نمایش داده شود و به نوعی در صفحه اول موتورهای جستجو باشد. نکته قابل توجه این است که این هدف بسیار تخصصی و فنی است. به این صورت که شما نیاز به تجربه و دانش بالایی مرتبط با سئو سایت دارید. در این مطلب از ماگ وب به همراه ما باشید تا اطلاعات کاملی در مورد معرفی الگوریتم های گوگل به شما بدهیم.

 

منظور از الگوریتم چیست؟

 شاید واژه الگوریتم را در برنامه نویسی و یا ریاضی بیشتر شنیده باشید. به طور کلی باید بدانید که الگوریتم ها نقش پر رنگی در زندگی شخصی افراد دارند. در واقع از ریتم همان قوانین و دستوراتی است که یک سیستم کامپیوتری برای انجام وظایف خود باید انجام دهد.

حال می خواهیم بدانیم که منظور از الگوریتم گوگل چیست؟ الگوریتم های گوگل همان سیستم هایی هستند که برای پیدا کردن بهترین و معتبرترین صفحات برای جستجوی عبارت های کلیدی فعالیت می کنند. جالب است بدانید که گوگل دارای چندین الگوریتم برای رتبه بندی است. چندین فاکتور بسیار مهم در این موضوع دخیل است.

 

 آشنایی با الگوریتم های اصلی گوگل 

به طور کلی باید بدانید که گوگل دارای دو الگوریتم است. به الگوریتم های اصلی گوگل، هسته گوگل هم گفته می شود. این الگوریتم ها با توجه به پارامترهای متفاوت به رتبه بندی سایت های اینترنتی می پردازند.نوع دیگری از الگوریتم ها وجود دارند که به طور جانبی برای شناسایی سایت های اسپم مورد استفاده قرار می گیرند. در ادامه در ماگ وب شما را با انواع مختلفی از الگوریتم های گوگل آشنا می کنیم.

  • الگوریتم پنگوئن 
  • الگوریتم کبوتر
  • الگوریتم گورخر
  • الگوریتم پاندا
  • الگوریتم مرغ مگس خوار
  • الگوریتم کافئین
  • الگوریتم رنک برین

 

الگوریتم گوگل برای رفع نیاز کاربران

اگر به چندین سال گذشته فکر کنید به خاطر می آورید که زمانی که بر روی یکی از نتایج گوگل کلیک می کردید،  با دنیایی از تبلیغات نامرتبط و خسته کننده روبرو می شدید. به طور کلی در آن زمان ها نتایج گوگل خیلی برای کاربران مفید نبوده است و نیاز آنها را برطرف نمی کرد، اما خوشبختانه امروزه دیگر موتور های جستجوگر گوگل مانند گذشته عمل نمی کند و بسیار هوشمند شده اند.

در واقع همین الگوریتم های صحیح باعث شده است تا کاربر خیلی سریع تر به پاسخ سوالات خود در موتور جستجوگر گوگل دست یابد. الگوریتم های گوگل به کاربران آموزش می دهد که چگونه می توانند تولید محتوا ایجاد کنند. نکته قابل توجه این است که تولید محتوا ها حتما باید بر اساس نیاز کاربران باشد.

در واقع الگوریتم سئو گوگل باعث کاهش رتبه سایت های نا مرتبط و بی کیفیت و افزایش رتبه سایت های با‌ارزش شده است. منظور از سایت های با ارزش همان سایت های کاربر محور است که نیاز مخاطب را مورد بررسی قرار می دهند. الگوریتم های گوگل کمک کرد تا سایت ها بتوانند به جایگاه واقعی و ارزشمند خود دست یابند.

 

 

 آشنایی با الگوریتم های معروف گوگل 

  • الگوریتم کبوتر گوگل چیست؟

 کبوتر پرنده است که تمایل دارد به مکان های آشنا برود و در واقع تمایلی به پرواز به مکان های دور دست ندارد. زمانی را تصور کنید که شما در موتورهای جستجوی گوگل به دنبال یک رستوران می گردید. از نظر کبوتر گوگل مکان هایی در اولویت قرار دارند که در فاصله کمتری از شما هستند. این موضوع باعث می‌شود تا نتایج جستجوی گوگل گل برای شما نسبت به افراد دیگر که در محله های دیگر هستند تفاوت داشته باشد.

 این موضوع از دیدگاه شما که به دنبال یک رستوران خوب هستید می تواند بسیار کاربردی باشد. اما می خواهیم بدانیم که آیا برای صاحبان کسب و کار رستوران ها هم می تواند جالب باشد؟به همین علت شما به عنوان صاحب یک کسب و کار رستوران باید با رعایت اصول سئو محلی آشنایی داشته باشید. در واقع تولید محتوای دقیق و حرفه ای در این رابطه می‌تواند بسیار کمک کننده باشد تا کسب و کار خود را در منطقه و محله خود پوشش دهید.

  • الگوریتم گوگل پنگوئن چیست؟

در زمان های گذشته که لینک های اسپم در گوگل بسیار زیاد بوده،  وظیفه الگوریتم پنگوئن شناسایی این لینک ها بوده است. همانطور که می‌دانید لینک‌های اسپرم باعث آزار و اذیت کاربران بوده اند و آنها را به مقصد نهایی نمی رسانند. در واقع به نوعی باعث سردرگمی کاربر می شدند. الگوریتم گوگل پنگوئن شروع به جریمه کردن وب سایت هایی با لینک های اسپم و غیر مرتبط می کنند. این روزها الگوریتم پنگوئن تنها بر روی وبسایت های تاکید دارد که محتوای ارزشمند و کاربرپسند دارند. 

 

  • آشنایی با الگوریتم گورخر

اگر شما دارای یک فروشگاه اینترنتی هستید حتما می دانید که موضوع اعتمادسازی بیش از هر چیزی اهمیت دارد. به همین علت برای جلب مشتری و حفظ اعتماد آنها نیاز به گواهینامه الکترونیکی SSL خواهید داشت. از دیگر روش های اعتماد سازی می توان به قرار دادن راه های ارتباطی و شماره های تماس اشاره کرد. قرار دادن این اطلاعات باعث می شود تا سایت شما از نظر الگوریتم گورخر معتبر تر به حساب بیاید. به طور کلی الگوریتم گورخر با سایت های کلاهبردار که به روش اینترنتی کار می کنند برخورد خواهد کرد.

 

سخن پایانی

در آخر باید بدانید که الگوریتم های گوگل هم مانند موجودات زنده هستند که همیشه قدرت تغییر دارند. در این مطلب از ماگ وب سعی کرده ایم شما را با الگوریتم گوگل که اهمیت بیشتری دارند،آشنا کنیم.  برای مثال توضیح داده ایم که الگوریتم پنگوئن معتبر بودن و کیفیت لینک ها را مورد بررسی قرار می دهد و یا الگوریتم گورخر نیاز کاربر را مورد بررسی قرار می‌دهد تا خریدی با کیفیت داشته باشد. الگوریتم کبوتر هم به دنبال بهترین نتایج از لحاظ مکان و موقعیت برای کاربر است.  

نویسنده

َابوالفضل علی خواه

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *